Monday, November 14, 2016

သာသနာကြယ္ပံု

သာသနာေတာ္သည္ ငါးပါးေသာကြယ္ျခင္းျဖင့္ကြယ္ပုံ
(၁)ပဋိသမိဘဒါေခတ္ကြယ္ျခင္း
(၂)မဂ္ဖိုလ္ကြယ္ျခင္း
(၃)အက်င့္ကြယ္ျခင္း
(၄)ပရိယယတိၱပိဋကတ္သုံးပုံ ကြယ္ျခင္း

(၅)သံဃာကြယ္ျခင္း

(၁)ပဋိသမိၻဒါေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ရဟႏၱာေခတ္ကြယ္ျခင္း
ေဂါတမဘုရား ပရိနိဗၺာန္လြန္၍ အႏွစ္တစ္ေထာင္ရွိလွ်င္ ပဋိသမိၻဒါေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ရဟႏၱာအျဖစ္ကို မရလတၱံတည္း။
(၂)မဂ္ဖိုလ္ ကြယ္ျခင္း
ထို့ေနာက္ေသာအခါ ေသာတာပတၱိဖိုလ္၊သကဒါဂါမိဖိုလ္၊အနာဂါမိဖိုလ္ကိုသာရႏွိင္၏။
(၃)အက်င့္ကြယ္ျခင္း
ထို့ေနာက္ အဆုံးစြန္ေသာ ပါရာဇိကကိုသာ ေစာင့္လတၱံ၊ပါရာဇိက ေစာင့္ေသာရဟန္းတို့ ကာလ၌လည္း အႏွစ္တစ္ေထာင္တည္၏။ထိုေရာအခါ အဆုံးစြန္ေသာ ရဟန္းတစ္ေယာက္သည္သီတင္းပ်က္ျခင္း၊အသက္ကုန္ျခင္းသုိ့ ေရာက္ေလ၏။ဤကား အက်င့္ကြယ္သည္ မည္၏။
(၄)ပရိယတၱိကြယ္ျခင္း
ပရိယတၱိကြယ္ျခင္းဟူသည္ကား တေရၽြ့ေရၽြ့ၾကာလတ္ေသာ္ အမ်ိဳးယုတ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တုိ့သည္ တရားမေစာင့္လတၱံ့၊အုပ္ခ်ဳပ္သူ မေစာင့္လတ္ေသာ္ လႊတ္ေတာ္အမတ္၊စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးတို့လည္း မေစာင့္လတၱံ့၊လႊတ္ေတာ္အမတ္၊စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးတို့မေစာင့္လတ္ေသာ္ ျပည္သူတုိ့လည္း မေစာင့္လတၱံ့။ထိုအခါ မိုးေကာင္းစြာမရြာ၊မရြာလတ္ေသာ္ ေကာက္ပဲမေကာင္း၊ေကာက္ပဲမေကာင္းေသာ္ ဒါယကာတို့သည္ ပစၥည္းလွဴအံ့ေသာဌာ မတတ္ႏွိင္၊မတတ္ႏွိင္ေသာ္ ရဟန္းတို့သည္ ပစၥည္းမရ၊မရလတ္ေသာ္ တပည့္သားတို့အား သျဂၤဳဟ္ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းကို မျပဳရလတၱံ့၊ေနာက္က်လတ္ေသာ္ ပရိယတၱိယုတ္ေလ၍ ေရွးဦးစြာ ပဌာန္းက်မ္းၾကီး ကြယ္မည္၊ထို့ေနာက္ ယမိုက္၊အဂုၤတၱရနိကာယ္၊ကထာ၀တၳဳ၊ပုဂၢလပညတ္၊၀ိဘင္းက်မ္း၊မဇိၥ်မနိကာယ္ ခုဒၵနိကာယ္ ဒီဃနိကာယ္ ကြယ္လတၱံ့။ေနာင္ကာလေသာ္ သဒါၶၾကည္ညိဳေသာ ႏွိင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္သူတစ္ေယာက္သည္ ေငြေၾကးတန္ဖိုးမ်ားစြာကို ထိုေခတ္တြင္ျဖစ္ေပါ္မည့္ ယာဥ္ေပါ္တင္၍ ဘုရားျမတ္စြာ ေဟာေတာ္မူေသာ တရားေလးပုဒ္ ေလးဂါထာကို ေဟာေျပာႏိွင္ေသာသူကို ေတြ့လွ်င္ဤေငြမ်ားကို ယူေစဟူ၍ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာအႏွံ့ ကမၻာပတ္ေစ၏။ထိုသုိ့ရွာပါေသာ္လည္း တရားေဟာႏွိင္ေသာသူကို မရႏွိင္။ထိုအခါ ပရိယတၱိကြယ္သည္မည္၏။
(၅)သံဃာကြယ္ျခင္း
ေနာင္ကာလေသာ္ ဖန္ရည္စြန္းေသာ သကၤန္းျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိးရိွအံ့နည္ဟု တစ္ထြာတစ္မိုက္ဆုတ္၍ ဆံပင္၌လည္းေကာင္း၊လည္၌လည္းေကာင္း၊လက္၌လည္းေကာင္း ကပ္ေစ၍ မယား၊သားေမြးကုန္အံ့။ေနာင္ကာလေသာ္ ထိုမယား၊သားေမြးျခင္း၊လယ္လုပ္ျခင္း၊ကုန္သြယ္ျခင္း ကိုျပဳလုပ္၍ လက္၌နား၌ကပ္ေသာ သကၤန္းရွိေသာသူကို ဘုရားျမတ္စြာ၏ သကၤန္းေတာ္အမွတ္ျဖင့္ ရည္၍လွဴ၏။လွဴရေသာ အက်ိဳးကို မေရမတြက္ႏိွင္ဟူ၍ ဗုဒၶေဟာေတာ္မင၏။ေနာင္ကာလေသာ္ သကၤန္းျဖင့္ အဘယ္ျပဳအံ့နည္းဟု ေတာခ်ဳံ၊လမ္းေဘးေပါ္စြန့္အံ့၊ဤသည္သာလွ်င္ ရဟန္းသဏႅန္ကြယ္ေလသည္မည္၏။ရဟန္းတို႔... အၾကင္ရဟန္းတို႔သည္ အဓမၼကို ဓမၼဟု ထင္ရွားျပၾကကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔... ထိုရဟန္းတို႔သည္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြားမဲ့ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ အက်ိဳးမဲ့ျခင္းငွာ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြားမဲ့ျခင္းငွာ က်င့္သည္ မည္ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔... ထိုရဟန္းတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ အကုသိုလ္ကိုလည္း ျဖစ္ပြားေစသည္ မည္ကုန္၏။ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ဤသာသနာေတာ္ကိုလည္း ကြယ္ေပ်ာက္ေစသည္ မည္ကုန္၏။ (အံ-၁-၁၈။)

ရဟန္းတို႔... အၾကင္ရဟန္းတို႔သည္ ဓမၼကို အဓမၼဟု ထင္ရွားျပၾကကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔... ထိုရဟန္းတို႔သည္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြားမဲ့ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ အက်ိဳးမဲ့ျခင္းငွာ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြားမဲ့ျခင္းငွာ က်င့္သည္ မည္ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔... ထိုရဟန္းတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ အကုသိုလ္ကိုလည္း ျဖစ္ပြားေစသည္ မည္ကုန္၏။ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ဤသာသနာေတာ္ကိုလည္း ကြယ္ေပ်ာက္ေစသည္ မည္ကုန္၏။ (အံ-၁-၁၉။)

ရဟန္းတို႔... အၾကင္ရဟန္းတို႔သည္ အဓမၼကို အဓမၼဟု ထင္ရွားျပၾကကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔... ထိုရဟန္းတို႔သည္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြားျဖစ္ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာျဖစ္ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္းငွာ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြားျဖစ္ျခင္းငွာ က်င့္သည္ မည္ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔... ထိုရဟန္းတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ ကုသိုလ္တရားကိုလည္း ျဖစ္ပြားေစသည္ မည္ကုန္၏။ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ဤသာသနာေတာ္ကိုလည္း တည္တံ့ေစသည္ မည္ကုန္၏။ (အံ-၁-၁၉။)

ရဟန္းတို႔... အၾကင္ရဟန္းတို႔သည္ ဓမၼကို ဓမၼဟု ထင္ရွားျပၾကကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔... ထိုရဟန္းတို႔သည္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြားျဖစ္ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာျဖစ္ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္းငွာ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြားျဖစ္ျခင္းငွာ က်င့္သည္ မည္ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔... ထိုရဟန္းတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ ကုသိုလ္တရားကိုလည္း ျဖစ္ပြားေစသည္ မည္ကုန္၏။ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ဤသာသနာေတာ္ကိုလည္း တည္တံ့ေစသည္ မည္ကုန္၏။ (အံ-၁-၁၉။)

သာသနာကြယ္ျခင္းငါးမ်ိဳး

ဘုရားရွင္၏သာသနာေတာ္သည္ -
၁။ အဓိဂမသာသနာ
၂။ ပဋိပတၱိသာသနာ
၃။ ပရိယတၱိသာသနာ
၄။ လိဂၤသာသနာ
၅။ ဓါတုသာသနာ - ဟု

ဤသို႔လွ်င္ ငါးမ်ိဳးရွိ၏။ သာသနာကြယ္ပျခင္းသည္လည္း -

၁။ အဓိဂမအႏ ၱရဓါန - အဓိဂသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း
၂။ ပဋိပတၱိအႏ ၱရဓါန - ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း
၃။ ပရိယတၱိအႏ ၱရဓါန - ပရိယတၱိသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း
၄။ လိဂၤအႏ ၱရဓါန - လိဂၤသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း
၅။ ဓါတုအႏ ၱရဓါန - ဓါတုသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း -

ဤသို႔လွ်င္ သာသနာကြယ္ျခင္းလည္း ငါးမ်ိဳးပင္ ရွိ၏။

အဓိဂမသာသနာကြယ္ပံု

ထိုငါးပါးတို႔တြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္၌ မဂ္ေလးပါး ဖိုလ္ေလးပါး ပဋိသမိၻဒါေလးပါး ၀ိဇၨာသံုးပါး အဘိဥာဏ္ေျခာက္ပါး - ဤတရားမ်ားသည္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔ ရအပ္ ေရာက္အပ္ေသာ တရားမ်ားျဖစ္ၾက၍ - "အဓိဂမ" မည္၏။ ဆုတ္ယုတ္ကြယ္ေပ်ာက္ေသာအခါ ပဋိသမိၻဒါဥာဏ္ေလးပါးမွစ၍ အစဥ္အတိုင္း ဆုတ္ယုတ္ ကြယ္ေပ်ာက္သြား၏။ ဘုရားရွင္လို႔ ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူျပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀၀) အတြင္း၌သာလွ်င္ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ ပဋိသမိၻဒါဥာဏ္တို႔ကို ျဖစ္ေစျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ၾကကုန္၏။ ထိုႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္မွ ေနာက္ပိုင္းကာလ၌ အဘိညာဏ္ (၆)ပါးတို႔ကိုသာ ျဖစ္ေစျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ၾကကုန္၏။ ထိမွေနာက္ပိုင္းကာလ၌ကား အဘိညာဏ္ (၆)ပါးတို႔ကိုေသာ္လည္း ျဖစ္ေစျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ကုန္ရကား ၀ိဇၨာသံုးပါးတို႔ကိုသာ ျဖစ္ေစျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ၾကကုန္၏။ တစ္ဖန္ ကာလၾကာေညာင္း၍ လာလတ္ကုန္ေသာ္ ထို ၀ဇၨာသံုးပါးတို႔ကိုေသာ္လည္း ျဖစ္ေစျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ကုန္ရကား စ်ာန္အေစးခန္းေျခာက္ေနသည့္ သုကၡ၀ိပႆက ရဟႏာၱအရွင္ျမတ္တို႔သာ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ၾကကုန္၏။ ဤနည္းလမ္း ဥပါယ္အတိုင္း တျဖည္းျဖည္း ကာလၾကာေညာင္း၍ လာလတ္ေသာ္ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တို႔သာ ျဖစ္ႏိုင္ၾကကုန္၏။ ထိုအရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွား တည္ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ဘုရားရွင္၏ အဓိဂမသာသနာျမတ္ၾကီးသည္ ကြယ္ေပ်ာက္သည္ မမည္ေသး။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ပိတ္ဆံုး ေသာတာပန္ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္း၏ အသက္ ကုန္ဆံုးသြားေသာအခါ၌ကား ဘုရားရွင္ ဆိုဆံုးမထားေတာ္မူခဲ့ေသာ အဓိဂမသာသနာျမတ္ၾကီးသည္ ကြယ္သည္ မည္ေပသည္။ ဤကား - အဓိဂပ အႏ ၱရဓါန - အဓိဂမသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္းမည္၏။ (အံ-႒-၁-၆၇။)

ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္ကြယ္ပံု

သာသနာေတာ္ေနာက္ပိုင္း၌ စ်ာန္ ၀ိပႆနာ မဂ္ဖိုလ္တရားတို႔ကို ျဖစ္ေစျခင္းငွာ ရေအာင္ အားထုတ္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ကုန္ရကား သီလ စင္ၾကယ္ရံုမွ်သာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ၾကကုန္၏၊ က်င့္ႏိုင္ၾကကုန္၏၊ စတုပါရိသုဒၶိသီလမွ်ကိုသာလွ်င္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားႏိုင္ၾကကုန္၏ တစ္ဖန္ တျဖည္းျဖည္း ကာလၾကာေညာင္း၍ လာလတ္ျပန္ေသာ အခါ၌ -
"သီလကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု ျပဳက်င့္၍ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္အံ့၊ ပဓာန အမည္ရသည့္ သမထ၀ိပႆနာဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္းကိုလည္း အားထုတ္ၾကပါကုန္အံ့၊ သို႔ေသာ္ အရိယမဂ္တရားကိုလည္းေကာင္း, အရိယဖိုလ္တရားကိုလည္းေကာင္း မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွာ ငါတို႔ စြမ္းႏိုင္ေတာ့မည္ကား မဟုတ္ကုန္၊ အရိယမဂ္ဖိုလ္ တရားထူး တရားျမတ္ကို ထိုးထြင္း သိျမင္ျခင္းသည္ကား ဤယခုအခါ၌ မရွိႏိုင္ေတာ့ျပီ။" -

ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ စိတ္ႏွလံုးေလွ်ာ့ခ်လက္ သမထ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာအမႈ၌ ပ်င္းရိျခင္းမ်ားကုန္သည္ျဖစ္၍ အခ်င္းခ်င္း တစ္ပါးသည္ တစ္ပါးအား အာပတ္ျဖင့္ ေစာဒနာျခင္းကိုလည္း မျပဳၾကေတာ့ကုန္၊ တားျမစ္ျခင္းကိုလည္း မျပဳၾကေတာ့ကုန္၊ ၀ိနည္းက်င့္၀တ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အပ္သေလာ မအပ္သေလာဟု ေတြးေတာမႈ ၀ိနယကုကၠဳစၥတရားမွ်လည္း မရွိၾကေတာ့ေလကုန္။ ထိုအခါမွစ၍ ေရွးဦးစြာ ငယ္ကုန္ငယ္ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကို လြန္က်ဴးခ်ိဳးေဖာက္ၾကကုန္၏။ ထို႔ေနာက္တျဖည္းျဖည္း အခ်ိန္ကာလၾကာေညာင္း၍ ဆုတ္ယုတ္လာလတ္ျပန္ေသာအခါ ပါစိတ္အာပတ္ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္တို႔ကို က်ဴးလြန္ၾကျပန္ကုန္၏။ ထို႔ေနာက္ သံဃာဒိေသသ္အာပတ္တို႔ကို က်ဴးလြန္ၾကျပန္ကုန္၏။ ပါရာဇိကေလးပါးမွ်သည္သာလွ်င္ ရဟန္းေတာ္တို႔ က်င့္ဖို႔ရန္ ရပ္တည္ေနေတာ့၏။ ပါရာဇိကသိကၡာပုဒ္ ေလးပါးတို႔ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ အရာသည္ေသာ္လည္းေကာင္း အေထာင္သည္ေသာ္လည္းေကာင္း ထင္ရွားရွိလတ္ေသာ္ ဘုရားရွင္၏ ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ ကြယ္သည္ မည္သည္ မျဖစ္ေသးေပ။ သာသနာေတာ္တြင္ ပါရာဇိကသိကၡာပုဒ္ေလးပါးမွ်ကိုပင္ လံုျခံဳစြာ ထန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လ်က္ သိလကို ျဖည့္က်င့္ေနတသာ ေနာက္ဆံုးပိတ္ရဟန္းေတာ္၏ ပါရာဇိကသီလ၏ ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း, အသက္၏ကုန္ျခင္း - ပ်ံလြန္ေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္သည္ ကြယ္ေလ၏။ ဤသို႔လွ်င္ ပါရာဇိကေလးပါးကို ေထာင့္ထိန္းေသာ ရဟန္းတစ္ပါးမွ် မက်န္ေသာအခါ ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္သည္ ကြယ္ေလ၏။ ဤသို႔လွ်င္ ပါရာဇိကေလးပါးကို ေစာင့္ထိန္းေသာ ရဟန္းတစ္ပါးမွ် မက်န္ေသာအခါ ပဋပတၱိသာသနာေတာ္သည္ ကြယ္သည္ မည္ေတာ့၏။ (အ-႒-၁-၆၇-၆၈)

ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ကြယ္ပံု

အ႒ကထာႏွင့္ တကြေသာ ပိဋိကသံုးပံု ပါဠိေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ တည္ရွိေနသမွ်ကာလပတ္လံုး ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ အျပည့္အစံုတည္သည္မည္၏။ ကာလရွည္ၾကာ၍ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ကယ္ကာလသို႔ေရာက္ရွိလာေသာအခါ တိုင္းသားျပည္သူ မားဗိုလ္လူတို႔ တရားမေစာင့္ၾကေတာ့သျဖင့္ မိုးသည္ ေကာင္းစြာ မရြာသြန္းေတာ့ေပ။ မိုးေလ မမွန္သျဖင့္ ေကာက္ပဲသီးႏွံတို႔သည္ မျပည့္မစံု သီးပြင့္လာၾကကုန္၏၊ ဆုတ္ယုတ္လာၾကကုန္၏။ ထိုအခါ လူဒါယကာတို႔သည္ အစားအေသာက္ အ၀တ္အထည္ ရွားပါးမႈေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္အား ပစၥည္းေလးပါး လႉဒါန္းဖို႔ရန္ မတတ္ႏိုင္ၾကေတာ့ကုန္။ ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ ပစၥည္းေလးပါး ခ်ိဳ႕တဲ့ၾကရကား မိမိ၏တပည့္ ရွင္ငယ္ ရဟန္းငယ္မ်ားကို ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ မေထာက္ပံ့ႏိုင္ၾကကုန္။ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္လာေသာ ထိုအခါ၌ ရွင္ငယ္ ရဟန္းငယ္တို႔၏ စာသင္ယူမႈ "ပရိယတၱိ" သည္ ဆုတ္ယုတ္ေလေတာ့၏။ ပါဠိေတာ္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ - အ႒ကထာကို ေဆာင္ထားျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ၾကေတာ့ကုန္၊ ဆရာနည္းက်က် သင္ယူမႈ မရွိေတာ့ကုန္။ ပါဠိေတာ္၏ အစြမ္းျဖင့္သာလွ်င္ ငါဠိေတာ္သက္သက္ကိုသာလွ်င္ ေဆာင္ထားႏိုင္ၾကကုန္၏။ ပါဠိေတာ္သက္သက္ကိုသာလွ်င္ သင္ယူႏိုင္ၾကကုန္၏။

ထို႔ေနာက္ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္လာေသာအခါ ပါဠိေတာ္အားလံးကိုလည္း ေဆာင္ထားျခင္းငွာ သင္ယူျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ ျဖစ္လာၾကျပန္၏၊ ထိုအခါ အနက္အဓိပၸါယ္ ခက္ခဲေသာ က်မ္းဂန္မ်ားကို မသိနားမလည္ႏိုင္ၾကသျဖင့္ အဘိဓမၼာပိဋကကို မသင္ယူၾကေတာ့ေပ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အဘိဓမၼာပိဋကသည္ ေရွးဦးစြာ ကြယ္ေလေပလိမ့္မည္။ အဘိဓမၼာ (၇)က်မ္းတြင္လည္း ေရွးဦးစြာ ပ႒ာန္းက်မ္းၾကီး ကြယ္ေပ်ာက္မည္။ ထို႔ေနာက္ အစဥ္အတိုင္း ယမိုက္က်မ္း, ကထာ၀တၳဳက်မ္း, ပုဂၢလပညတ္က်မ္း, ဓာတုကထာက်မ္း, ၀ိဘင္းက်မ္း, ဓမၼသဂၤဏီက်မ္းမ်ား ကြယ္ၾကမည္။

အဘိဓမၼာပိဋက ကြယ္ျပီးေသာအခါ သုတၱႏၱပိဋက ကြယ္ေပ်ာက္မည္။ သုတၱႏၱပိဋကတြင္ ေရွးဦးစြာ အဂၤုတၱရနိကာယ္ ကြယ္ေပ်ာက္မည္။ ထို႔ေနာက္ သံယုတၱနိကာယ္ (၅)က်မ္း, မဇိၥ်မနိကာယ္ (၃)က်မ္း, ဒီဃနိကာယ္ (၃)က်မ္း အစဥ္အတိုင္း ကြယ္ေပ်ာက္မည္။ ဤသို႔လွ်င္ ဒီဃနိကာယ္သို႔တုိင္ေအာင္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားေသာအခါ သုတၱႏၱပိဋကသည္ ကြယ္ေပ်ာက္သည္ မည္ေတာ့၏။

၀ိနည္းပိဋကႏွင့္တကြ ဇာတက ေဒသနာေတာ္မွ်ကိုသာလွ်င္ ေဆာက္ထားၾကေပကုန္လတၱံ။ သီလကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေတာ္မူၾကကုန္ေသာ လဇၹီသူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္သာလွ်င္ ၀ိနည္းပိဋကကို ေဆာင္ထားၾကေပကုန္လတၱံ။ လာဘ္လာဘေပါမ်ားမႈကို အလိုရွိၾကကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔သည္ - "သုတၱန္တရားေတာ္တို႔ကို ေဟာၾကားျပသ ဆိုဆံုးမေသာ္လည္း ေကာင္းစြာမွတ္မိေသာ သူသည္ ေကာင္းစြာက်င့္ေသာ သူသည္ မရွိႏိုင္" - ဟု ႏွလံုးပိုက္ၾက၍ ဇာတ္ေတာ္မ်ားကိုသာလွ်င္ ေဆာင္ထားၾကကုန္၏။ ထို႔ေနာက္ ဇာတ္ေတာ္အားလံုးကို ေဟာေျပာျပႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္လည္းမရွိ, နာၾကားမည့္ ပရိသတ္လည္း မရွိေလရကား ဇာတ္ေတာ္မ်ားလည္း တျဖည္းျဖည္းကြယ္ေပ်ာက္ေပလတၱံ။ ဤသို႔ ဇာတ္ေတာ္မ်ား ကြယ္ေပ်ာက္သြားေသာအခါ ၀ိနည္းပိဋကကိုသာလွ်င္ ေဆာင္ထားေပလတၱံ။ တျဖည္းျဖည္း ကာလဆုတ္ယုတ္လာေသာအခါ ၀ိနည္းပိဋကသည္လည္း ကြယ္ေပ်ာက္ေပလတၱံ။

ေနာက္ဆံုး၌ တိုင္းျပည္ကို အစိုးရေသာ မင္းတို႔သည္ - "ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ ဂါထာတစ္ခုကိုမွ် ေဟာျပႏိုင္သူရွိပါက ဆုေတာ္ေငြ တစ္ေထာင္ေပးမည္။" ဟု အသျပာတစ္ေထာင္ထုပ္ကို ဆင္ေက်ာက္ကုန္းထက္၌တင္ကာ သံုးၾကိမ္တိုင္တိုင္ ျမိဳ႕ကိုလည့္လည္၍ ေၾကညာေစေသာ္လည္း အသျပာေထာင္ထုပ္ကို ယူမည့္သူ မရွိသျဖင့္ မင္းဘ႑ာေတာ္တိုက္သို႔ ျပန္လည္သြင္းရေသာ အခ်ိန္အခါသို႔ ေရာက္လွ်င္ ဘုရားရွင္၏ ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ လံုး၀ကြယ္ေလေတာ့သည္။ (အံ-႒-၁-၆၈-၆၉။)

လိဂၤသာသနာကြယ္ပံု

ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ၾကီး ကြယ္ျပီးေနာက္ပိုင္းကာလ၌ ရဟန္းတို႔၏ သကၤန္း၀တ္ရံုပံု သပိတ္ကိုင္ပံု လွမ္းၾကြပံု ၾကည့္ရႈပံုမ်ားသည္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာဂုဏ္ကို မဆာင္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ သကၤန္းကိုလည္း ဆင္စြယ္ေရာင္အ၀ါေျပာ့ေျပာ့မွ်သာ ဆိုးၾကကုန္လတၱံ။ ထို႔ေနာက္ ကာလၾကာေညာင္းျပန္ေသာအခါ သကၤန္းကို အ၀ါေရာင္မွ်ပင္မဆိုးေတာ့ပဲ ပိတ္ျဖဴကို ကပၸဗိႏၵဳထိုး၍ေသာ္လည္းေကာင္း လူတို႔၀တ္သကဲ့သို႔ ခါးပံုစထိုး၍ေသာ္လည္းေကာင္း ၀တ္ဆင္ၾကကုန္လတၱံ။ (ေယာနကတိုင္းသားတို႔၏ အ၀တ္ျဖဴ၀တ္ေသာ ဓေလ့ထံုးစံသည္ ကႆပဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ ေနာက္ပိုင္းကာလ၌ ရဟန္းပ်က္တို႔၏ ၾကြင္းက်န္ေသာ ဓေလ့ထံုးစံျဖစ္သည္ဟု အဆိုရွိ၏။) ထို႔ေနာက္ တစ္ဖန္ ပိတ္ျဖဴသကၤန္းကိုပင္ ၀တ္ရံုမႈ မျပဳေတာ့ဘဲ သကၤန္းအပိုင္းအစငယ္ တစ္ခုကို လက္မွခ်ည္၍လည္းေကာင္း, လည္ပင္းမွာ ခ်ည္၍လည္းေကာင္း, ဆံပင္မွာ ခ်ည္၍လည္းေကာင္း ရဟန္းဟူေသာ အထိမ္းအမွတ္မွ်သာ ထားၾကကုန္လတၱံ။ ဤကဲ့သို႔ေသာ ရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္မ်ိဳးကိုပင္ ရည္ရြယ္ေတာ္မူ၍ ဘုရားရွင္က ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။

ဘ၀ိႆႏိၱ ေခါ ပနာနႏၵ အနာဂတမဒၶါနံ ေဂါၾတဘုေနာ ကာသာ၀ကဏၭာ ဒုႆီလာ ပါပဓမၼာ၊ ေတသုဒုႆီေလသု သံဃံ ဥဒၵိႆ ဒါနံ ဒႆႏိၱ၊ တဒါပါဟံ အာနႏၵ သံဃဂတံ ဒကၡိဏံ အသေခ်ၤယ်ံ အပ၌ေမယ်ံ ၀ဒါမိ (မ-၃-၂၉၉)

အာနႏၵာ... စင္စစ္ ေနာင္အနာဂတ္ကာလ၌ ရဟန္းဟူေသာ အႏြယ္မွ်ကို ေဆာင္ကုန္ေသာ သကၤန္းလည္၌ေရာက္ကုန္ေသာ သီလမရွိကုန္ေသာ ယုတ္မာေသာ တရားရွိသူတို႔သည္ ျဖစ္ေပၚလာေပကုန္လတၱံ၊ ထိုသီလ မရွိကုန္ေသာ သူတို႔၌ သံဃာကို ရည္ညႊန္း၍ အလႉကိုေပးလႉကုန္လတၱံ။ အာနႏၵာ... ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခါမ်ိဳး၌ေသာ္လည္း သဃိကအလႉကို မေရတြက္ႏိုင္ မႏိႈင္းယွဥ္ႏိုင္ေသာ အက်ိဳးရွိ၏ဟု ငါဘုရားေဟာေတာ္မူ၏။ အာနႏၵာ မည္သည့္ နည္းပရိယာယ္ႏွင့္မွ် သံဃိကဒါနထက္ ပုဂၢလိကဒါနကို အထူးသျဖင့္ အက်ိဳးမ်ား၏ဟု ငါဘုရား ေဟာေတာ္မမူေပ။ (မ-၃-၂၉၉။ ဒကၡိဏ၀ိဘဂၤသုတ္။)

ေနာက္ဆံုး၌ ရဟန္းပ်က္တို႔သည္ ထိုသကၤန္းစကိုပင္ အက်ယ္ခ်ဲ႕သည့္အက်ိဳးမရွိသည့္ လုပ္ငန္းရပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ပယ္စြန္႔ပစ္ၾကကုန္လတၱံ။ ထိုအခါ လိဂၤသာသနာသည္ ကြယ္သည္ မည္ေပ၏။ (အံ-႒-၁-၆၉-၇၀။)

ဓာတုသာသနာေတာ္ကြယ္ပံု

ဓါတုသာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီး ကြယ္ပပံုကို ဤသို႔ သိရွိပါေလ။ ပရိနိဗၺာန္သည္ ကိေလသပရိနိဗၺာန္ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ ဓါတုပရိနိဗၺာန္အားျဖင့္ သံုးမ်ိဳးျပား၏။
ကိေလသပရိနိဗၺာန္ - ေဂါတမရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ကိေလသာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈ = ကိေလသပရိနိဗၺာန္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခု ကဆုန္လျပည့္ေန႔၌ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္၀ယ္ျဖစ္ခဲ့ျပီ။ (ကိေလသပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူရာ အခ်ိန္အခါကာလ ျပဳေတာ္မူရာ ဌာနသည္ အတိအက် ရွိခဲ့၏။ ယင္း ကိေလသပရိနိဗၺာန္ကိုပင္ သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္ဟူ၍လည္း ေခၚ၏။ ကိေလသာအားလံုး ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားေသာ္လည္း ကိေလသာႏွင့္တကြေသာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္မွ အျခားတစ္ပါးေသာ အဗ်ာကတ အမည္ရေသာ ခႏၶာငါးပါးတို႔ ၾကြင္းက်န္ေနေသးေသာ မခ်ဳပ္ျငိမ္းေသးေသာေၾကာင့္ သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္ဟု ဆိုသည္။)

ခႏၶပရိနိဗၺာန္ - ၀ိေပါက္ကမၼဇရုပ္တို႔၏ တစ္နည္းဆိုေသာ္ ၾကြင္းက်န္ေနေသးေသာ ခႏၶာတို႔၏ အျပီးတိုင္ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈသည္ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ မည္၏။ ယင္းခႏၶပရိနိဗၺာန္သည္ ကုသိနာရံုျပည္ မလႅာမင္းတို႔၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္၌ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူေသာအခါ ျဖစ္ခဲ့ျပီ။ ယင္းခႏၶပရိနိဗၺာန္ကို အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ ဟူ၍လည္း ေခၚဆိုေပသည္။ ခႏၶာငါးပါးတုိ႔၏ ေနာင္တစ္ဖန္ မျဖစ္ေသာ ခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ အၾကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းတည္း။
ဓါတုပရိနိဗၺာန္ - ထိုသို႔ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူရာတြင္ လူတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားအလို႔ငွာ -

“ငါဘုရားရွင္သည္ လူ႔ေလာက၌ ၾကာျမင့္စြာ ရပ္တည္ခြင့္မရဘဲ ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူရေပေတာ့အံ့၊ ငါဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္သည္လည္း လူ႔ျပည္လူ႔ေလာက အရပ္ေဒသအားလံုး၌ က်ယ္ျပန္႔မႈ မရွိေသး ပ်ံ႕ႏွံ႔မႈမရွိေသး၊ ထို႔ေၾကာင့္ပရိနိဗၺာန္စံလြန္သြားေတာ္မူေသာ ငါဘုရားရွင္၏လည္း မုန္ညင္းေစ့ ပမာဏရွိေသာ ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္မွ်ကိုေသာ္လည္း ယူေဆာင္၍ မိမိ မိမိ၏ ေနရာဌာန၌ ေစတီေတာ္ကို တည္ထားကိုးကြယ္လ်က္ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေသာ လူအေပါင္းသည္ နတ္ရြာသုဂတိလွ်င္ လည္းေလ်ာင္းရာရွိသည္ ျဖစ္ေစသတည္း”

ဤသို႔လွ်င္ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကို အစိတ္စိတ္ျပိဳကြဲတည္ရွိေအာင္ ေရႊတံုးေရႊခဲကဲ့သို႔ တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း မတည္ေအာင္ အဓိ႒ာန္ျပဳေတာ္မူခဲ့၏။
၁။ စြယ္ေတာ္ (၄)ဆူ,
၂။ ညွပ္ရိုးေတာ္ (၂)ဆူ,
၃။ နဖူးသင္းက်စ္ေတာ္ (၁)ဆူ -

ဤ (၇)ဆူေသာ ဓာတ္ေတာ္တို႔သည္ ပင္ကိုမူလ ပကတိ အေနအထားအတိုင္း တည္ရွိေတာ္မူၾကကုန္၏၊ ျပိဳကြဲမႈ မရွိၾကကုန္။ ၾကြင္းက်န္ေသာ ဓာတ္ေတာ္တို႔အား အစိတ္စိတ္ အျမြာျမြာ ကြဲေတာ္မူၾကကုန္၏။ ထိုတြင္ -

၁။ အေသးဆံုးဓာတ္ေတာ္တို႔ကား မုန္ညင္းေစ့ခန္႔ ပမာဏရွိကုန္၏။ ျမတ္ေလးပန္းငံု အေရာင္အဆင္းရွိကုန္၏။
၂။ အရြယ္အလတ္အစားဓာတ္ေတာ္တို႔ကား အလယ္၌ ထက္ပိုင္းက်ိဳးသြားေသာ ဆန္ကြဲခန္႔ ပမာဏရွိကုန္၏။ အလြန္ စင္ၾကယ္ သန္႔ရွင္း ေတာက္ပေသာ ပုလဲအဆင္းႏွင့္ တူကုန္၏။
၃။ အၾကီးဆံုးဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္တို႔ကား အလယ္၌ကြဲေနေသာ ပဲေနာက္ေစ့ခန္႔ ပမာဏရွိကုန္၏၊ ေရႊအဆင္းႏွင့္တူေသာ အေရာင္အဆင္းရွိကုန္၏။ (ဒီ-႒-၂-၁၉၆။)

ဤအထက္ပါ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ အားလံုးတို႔ကို ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ထပ္၍ မျပိဳကြဲ မပ်က္မစီးေသာ “အသမိၻႏၷ” ဓာတ္ေတာ္မ်ားဟုလည္း ေခၚ၏။
ထိုသို႔ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူရာတြင္ လူတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြား အလို႔ငွာ မျပိဳမကြဲ မပ်က္မစီးေသာ “အသမိၻႏၷ” ဓာတ္ေတာ္မ်ား က်န္ရစ္ခဲ့၏။ ထိုဓာတ္ေတာ္တို႔သည္ လူတို႔ပူေဇာ္သကၠာရ ျပဳရန္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဓိ႒ာန္ေတာ္ေၾကာင့္ တည္ရွိေနျခင္းျဖစ္၏။ ႏွစ္ကာလၾကာေညာင္းလတ္ေသာ လူတို႔သည္ ပစၥည္းဥစၥာရွာျခင္း၌ အခ်ိန္ကုန္ကာ အသိဥာဏ္ပညာ ေခါင္းပါးလာ၍ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္တို႔အား ျမတ္ႏိုးပူေဇာ္မႈ မျပဳၾကေတာ့လတၱံ။ ထိုအခါ လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္ နဂါးျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္တို႔၌ ရွိရွိသမွ် ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္တို႔သည္ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္သို႔ ၾကြေတာ္မူၾကကုန္လတၱံ။

ဓာတ္ေပါင္းစုရုပ္ရွင္ေတာ္ျမတ္

အလံုးစံုေသာ ဓာတ္ေတာ္တို႔သည္ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္၌ စုေ၀းေပါင္းဆံုလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ရုပ္ပံုေတာ္ အသြင္ကိုယူ၍ ေဗာဓိမ႑ိဳင္၌ ထက္၀ယ္ဖြဲ႔ေခြ ေနေတာ္မူလတၱံ။ ထိုဓာတ္ေပါင္းစု ဗုဒၶရုပ္ပံုေတာ္သည္ (၃၂)ပါးေသာ ေယာက်္ားျမတ္တို႔၏ လကၡဏာေတာ္ၾကီး, (၈၀)ေသာ လကၡဏာေတာ္ငယ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ ဗာမပဘာလွ်ံ၀ါတင့္ထြန္း ေရာင္ျခည္ေတာ္၀န္းတို႔ျဖင့္ တင့္တယ္စြာ စမၸယ္ေတာ္မူလတၱံ။ ထို႔ျပင္ ေရမီးအစံုအစံုေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာမားကို ျပေတာ္မူလတၱံ။

ထိုအခါ ထိုအရပ္သို႔ ေရာက္ရွိလာေသာ လူသားျဖစ္ေသာ သတၱ၀ါတစ္စံုတစ္ေယာက္ မည္သည္ မရွိျဖစ္ေပလတၱံ။ စၾက၀ဠာပါင္း တိုက္တစ္ေသာင္း အတြင္း၌ တည္ရွိၾကကုန္ေသာ နတ္ျဗဟၼာအားလံုးတို႔သည္သာလွ်င္ စုေ၀း ေရာက္ရွိလာၾကကုန္၍ - “ယေန႔ ကိုယ္ေတာ္အား (၁၀)ပါး, ဥာဏ္ေတာ္အား (၁၀)ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္သည္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူေလ၏။ ဤေန႔ ဤအခ်ိန္အခါမွစ၍ ေလာက၌ အမိုက္ေမွာင္အတိ ျဖစ္ေပလတၱံ။” - ဟု ငိုျမည္တမ္းၾကေပကုန္လတၱံ။ ထို႔ေနာက္ ဓာတ္ေပါင္းစုရုပ္ရွင္ေတာ္ အတြင္းမွ ေတေဇာဓာတ္သည္ ထၾကြလာျပီးလွ်င္ အားလံုးေသာ ဓာတ္ေတာ္တို႔သည္ ေလာင္ကၽြမ္း၍ အၾကြင္းအက်န္မရွိ ကုန္ခန္းသြားေပလတၱံ။

[ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ဟုသည္မွာလည္း ပရမတၱသစၥာနယ္မွ ဆိုရေသာ္ ရုပ္ကလာပ္တို႔၏ အပါင္းအစုသာျဖစ္၏။ ရုပ္ကလာပ္တစ္ခု၏ အတြင္း၌ တည္ရွိေသာ ဥတုေခၚသည့္ ေတေဇာဓာတ္ေၾကာင့္ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲျဖစ္ပြားေနေသာ ဥတုဇၾသဇ႒မကရုပ္တို႔သာ ျဖစ္ၾက၏။ ယင္း ဥတုဇၾသဇ႒မကရုပ္တို႔တြင္ ရုပ္ကလာပ္တိုင္း ရုပ္ကလာပ္တိုင္း၌ ပါ၀င္တည္ရွိေသာ ေတေဇာဓာတ္မွာ သဘာ၀သတၱိစြမ္းအင္ လြန္ကဲထက္ျမက္ စူးရွလာကာ ကလာပ္တူ ရုပ္တရားတို႔ကို အၾကြင္းအက်န္မရွိေအာင္ ေလာင္ကၽြမ္းလိုက္ေပေတာ့သည္။ ]

ဓာတ္ေပါင္းစု ရုပ္ရွင္ေတာ္ျမတ္မွ ထေျမာက္ျဖစ္ေပၚလာေသာ မီးေတာက္မီးလွ်ံသည္ ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔တိုင္ေအာင္ တက္ေပလတၱံ၊ မုန္ညင္းေစ့ခန္႔ ပမာဏရွိေသာ ၾကြင္းက်န္ေနေသာ ဓာတ္ေတာ္၏ ထင္ရွားတည္ရွိေနေသးပါမူ တစ္ဆက္တည္းေသာ မီးေတာက္မီးလွ်ံသာ ျဖစ္ေပၚေနေပလတၱံ။ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ား အားလံုးကုန္ဆံုးသြားေသာ အခါ၌ မီးေတာက္မီးလွ်ံသည္ ျပတ္စဲ၍ သြားေပလတၱံ။ ဤကဲ့သို႔ေသာ ၾကီးက်ယ္ေသာ အာႏုေဘာ္ကို ထင္ရွားျပေတာ္မူလ်က္ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္တို႔သည္ ကြယ္ေပ်ာက္၍ သြားၾကေပကုန္လတၱံ။

ထိုအခ်ိန္အခါ၌ ညီညာျဖျဖ စည္းေစးမိၾကကုန္ေသာ ေသာင္းေလာကဓာတ္တစ္ခြင္မွ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔သည္ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္တို႔၏ ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူရာ ေန႔အခါ၌ကဲ့သို႔ပင္ နတ္၌ျဖစ္ကုန္ေသာ နံ႔သာပန္း တူရိယာ စသည္တို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္မႈကို ျပဳၾကကုန္၍ သံုးၾကိမ္တိုင္တိုင္ လက်္ာရစ္ လွည့္လည္ကုန္လ်က္ အရိုအေသျပဳကာ ရွိခိုးၾကကုန္၍ -

အနာဂေတ ဥပၸဇၨနကံ ဗုဒၶံ ပႆိတံု လဘိႆာမ ဘဂ၀ါ။

ဘုန္းေတာ္ေန၀န္း ထြန္းလင္းေတာက္ပေတာ္မူပါေပေသာ ျမတ္စြာဘုရား... ေနာင္အနာဂတ္ကာလ၌ ပြင့္ေတာ္မူလတၱံေသာ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္ကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ကို ရလိုပါကုန္၏ဘုရား -

ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထား၍ မိမိ မိမိ၏ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာျပည္ ဌာနသို႔ပင္ ျပန္သြားၾကကုန္၏။

ဤကား ဓာတုသာသနာေတာ္ကြယ္ပံုတည္း။ (အံ-႒-၁-၇၀-၇၁။)

ဓာတုသာသနာကြယ္သည္ႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာသည္လည္း လူ႔ျပည္၌ကြယ္ေလသည္

No comments:

Post a Comment